Anàlisi d’una experiència d’aula o similar d’aprenentatge amb les TIC

Bones internautes!!!

Avui presentem la app”Plickers” i analitzarem una experiència d’aprenentatge.

Breu descripció de Plickers

Resultat d'imatges de plickers“Plickers” és una eina gratuïta de gamificació  que permet realitzar tests i preguntes als estudiants per part d’un professor d’una manera molt senzilla, dinàmica i atractiva

Funcionament:

El docent enregistra preguntes a l’aplicació .Les respostes han de ser si o no , o a, b ,c o d.Per respondre a les preguntes plantejades, no es necessita que cada estudiant tingui un ordinador, només el professor haurà de tenir un smartphone (iPhone o terminal amb Android) o una tableta. Els estudiants han d’usar una targeta (que no és més que un paper) associada a cadascun que conté un codi especial generat pel propi programa. Segons la contestació que vulguin donar) han de girar-ho d’una manera o una altra i cadascun de forma diferent als altres. A continuació, han d’aixecar la seva targeta amb el codi amb la resposta que creuen la correcta.

Tot el que ha de fer el professor és enfocar el seu mòbil amb l’aplicació Plickers instal·lada cap als alumnes uns pocs segons i el sistema de realitat augmentada reconeix automàticament el que cadascun ha decidit, transferint-se la informació en temps real a una gràfica que es pot veure en l’ordinador de l’aula connectat a un projector, per exemple, en la qual s’informa qui ho ha dit bé i qui no. Això motiva als assistents, ja que és com “un joc”.

Els estudiants no poden saber què estan contestat els altres mirant-los ja que pel codi no saben què resposta estan donant, ja que no apareix en la targeta en gran una A, B, C o D.

Es pot utilitzar tant en l’educació formal i no formal. Pel que fa l’etapa educativa es pot enfocar tant a primària com a secundaria, batxillerat…

Anàlisi de l’experiència seguint el model TPACK:

Objectiu d’aprenentatge: Amb aquesta app serveix per reflexionar sobre continguts treballats prèviament i consolidar-los a través del joc . També és pot comprovar com ha anat progressant l’aprenentatge al final de la classe.

Anàlisi didàctica:
Núria Sabaté Vallverdú de l’escola Marià Fortuny, l’any 2016 va enregistrar una experiència d’aquesta app en Educació Primària, dins l’àrea de matemàtiques. La seqüència d’activitats que va utilitzar aquesta escola va ser la següent:

  1. Els alumnes pensen diferents problemes relacionats amb els temes de matemàtiques que s’estan treballant aquella setmana
  2. Els alumnes introdueixen les seves preguntes a la web ( la mestra va fer que els alumnes introduïssin les preguntes dins de la app “plickers”).
  3. La mestra insereix les respostes
  4. A la següent sessió, la mestra projecta les preguntes dels alumnes i ells les han d’anar contestant totes utilitzant els seus codis. Al moment, veiem a la PDI les respostes dels alumnes i al final els seus resultats
  5. Els resultats es van guardant i es poden recuperar sempre que es necessiti.

Anàlisi de com s’integra la tecnologia: les eines són adequades? ajuden significativament a l’aprenentatge? Com? l’aprenentatge es podria fer de la mateixa manera sense aquesta tecnologia?  

En aquesta experiència no sé si l’aplicació “plickers” seria la més adequada perquè les matemàtiques són molt manipulatives i per resoldre problemes matemàtics cal temps i dedicació. Aquesta aplicació suposa massa pressió per respondre.

Per tant, aquesta aplicació és adequada si els continguts que prèviament s’han treballat són senzills i de resposta ràpida.

Si s’utilitza adequadament, aquesta eina ajuda significativament, ja que l’alumnat entra en el món del joc i això els hi agrada, ja que capta l’atenció de l’alumnat i es fa la mateixa activitat d’una manera més divertida. També cal destacar que la nova metodologia, i la novetat visual ajuda positivament. L’aprenentatge es podria fer de la mateixa manera sense aquesta tecnologia però potser no participarien tants alumnes perquè no els motivarien, o desconnectarien més de pressa.

A continuació us deixo tutorial de com funciona l’aplicació: https://www.youtube.com/watch?v=Vxc-UIklHSg

Bibliografia:

Delgado,C (2017). Plickers: qué es y cómo usar esta genial herramienta gratis en classe.Recuperat de: http://www.christiandve.com/2017/07/plickers-que-es-usar-clase-herramienta/

Sabaté, N (2016)Toolbox .Resolució de problemes amb Plickers Apps educatives validades per docents. Recuperat de:

http://toolbox.mobileworldcapital.com/experiencia/resoluci-de-problemes-amb-plickers/544

 

Anuncios
Categorías UncategorizedEtiquetas , , , ,

2 comentarios en “Anàlisi d’una experiència d’aula o similar d’aprenentatge amb les TIC

  1. Un recurs molt interessant, està bé que hi hagi aplicacions com aquestes que permetin al professorat tenir més eines per avaluar.

    Le gusta a 1 persona

  2. Una eina molt interessant Elisa, és molt d’agrair que relacionis el recurs presentat amb una experiència d’aula.
    Segueix així!

    Me gusta

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

Juguem i aprenem

Ludificació i TIC

A %d blogueros les gusta esto:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close